دسترسی سریع

21

3

4_2

10_1

دبیرخانه همایش

 

 

 

آدرس پستی دبیرخانه 

مشهد مقدس؛ خیابان عدل خمینی (ره)

عدل خمینی 60 - پلاک 172 -

طبقه همکف

 

 

صفحه رسمی همایش در اینستاگرام

3st-mep2021
4th.MEP2023@

ارتباط سریع
09050244532
05138820210

(تماس-پیامک-ایتا-واتساپ)
imagesSMS-Message-icon
200px-WhatsApp-svg altManagement 

ايميل:

Info@tadbir-mep.ir

پیام دبیر علمی همایش ...
پیام دبیر علمی همایش ...

 کشور ايران با توجه به موقعيت جغرافيايی و استراتژیک حساس خود، هم اکنون در مقطعی از تاريخ و در مرحله ای از توسعه قرار گرفته است كه تحت هر شرايطی بايد مقوله ‌توسعه پايدار را به طور جدی مورد توجه قرار دهد و نگاه ویژه ای به علوم و فنون جدید در راستای بهبود بهره وری داشته باشد. 

جالب است بدانید ایران به عنوان کشوری در حال توسعه، از نظر تولید علم جز 5 کشور اول دنیاست و این ادعا بر اساس انتشار مقالات و کتب بین المللی می باشد، اما متاسفانه نتوانستیم طرح و ایده های علمی و تحقیقاتی را عملیاتی کنیم و در بسیاری از علوم جایگاهی در خور شأن ایران را ایجاد کنیم، حال آنکه نیروی انسانی و ایده علمی و تحقیاتی آن را داریم.

تحقق اين امر زمانی ممكن خواهد بود كه بتوانيم با فرهنگ سازی صحیح، اطلاع رسانی، سرمایه گذاری و استفاده همزمان از تجربه و سوابق در کنار ابعاد جدید علوم پایه، مقوله مهم و حیاتی توسعه پایدار را در جامعه گسترش دهیم و مسلماً بدون آموزش و ترویج توسعه پایدار در کشور نمی توان به نتیجه ای مطلوب دست يافت.

مهم­ترین مشکل پژوهشی در کشور، طرز تلقی و نگرش افکار عمومی و مراکز تصمیم­گیری نسبت به امر پژوهش است. کمبود اعتبارات مالی، ناکارآمد بودن نظام آموزشی، دقیق نبودن ابزارهای تحقیق، حاکمیت فرهنگ نقدناپذیری، کاربردی نبودن نتایج بسیاری از تحقیقات، نگاه ایدئولوژیک و یک­جانبه­نگر به مسائل، فقدان ارتباط مناسب بین صنعت و پژوهش، ناآشنایی برخی پژوهشگران با اصول تحقیق، ضعف کیفی برخی یافته­ های پژوهشی، تنها برخی از مشکلات در حوزه پژوهش است.

پژوهش مبنای توسعه است و تضمینی برای استمرار توسعه به شمار می‌آید؛همچنین به کار بستن نتایج پژوهش‌های انجام شده در هر زمینه به بهبود راهکارها و روش‌های معمول در زمینه‌های مورد نظر منجر می‌شود.

عوامل متعددی در توسعه پژوهش دخالت دارند که به اختصار عوامل توسعه پژوهش را به سه بخش عوامل سخت افزاری، عوامل نرم افزاری و نیروی انسانی می توان تقسیم نمود.

 مجموعه نیروی انسانی و پژوهشگران با دانش و تلاش خود می‌توانند امکانات سخت افزاری و نرم افزاری را به خدمت گرفته و طرح‌های پژوهشی گوناگون را تدوین و اجراکنند.

علاوه براین، توسعه آتی پژوهش در هر کشور مبتنی بر گسترش رویکرد پژوهش‌مدار در آموزش آن کشور است که از سطح آموزش ابتدایی آغاز شده و تا پایان تحصیلات دانشگاهی استمرار می‌یابد.

ما در سه دوره اخیر برگزار شده این همایش، اهمیت ویژه علوم انسانی را بیشتر نمایان کردیم و هدف اصلی ما از برگزاری "چهارمین همایش بین المللی تدبیر علوم مدیریتی، تربیتی، اجتماعی و ورانشناسی" بر اساس منویات مقام معظم رهبری و در راستای شعار سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" خواهد بود. امیدواریم که بتوانیم گامی هرچند کوچک در راستای تحقق توسعه پایدار جمهوری اسلامی ایران برداریم.

اساتید، کارمندان، پژوهشگران، محققان، دانشجویان و معلمین عزیز می توانند علاوه بر ارسال مقاله، ما را در این همایش به صورت عضو کمیته علمی و عضو کمیته داوران همراهی کنند.

لازم به توضیح است برای پژوهشگرانی که در دوره های قبلی همایش ما را همراهی کرده و شرکت کردند، تخفیف ویژه ای در نظر گرفته شده است.

 

دبیر علمی همایش

دکتر محمدجواد حسینی نژاد

 


دوشنبه 23 آبان 1401 (1 سال قبل )
پس از برگزاری 3 دوره موفق همایش و دریافت بیش از 500 مقاله در مجموع 3 دوره قبل ,"چهارمین دوره همایش بین المللی علوم مدیریتی، تربیتی، اجتماعی و روانشناسی" در روز جمعه 30 دیماه سال 1401 در شهر مقدس مشهد برگزار خواهد شد.
لازم به توضیح است است که تمامی مقالات پذیرفته شده در همایش های قبلی و مقالات این دوره در پایگاه سیویلیکا و پایگاه کنسرسیوم محتوای ملی منتشر می شود.
همچنین گواهینامه های این همایش در "بنیاد ملی نخبگان" و "معاونت پژوهشی وزارت آموزش و پرورش/رتبه بندی فرهنگیان و معلمان" معتبر است.
برای مشاهده و دانلود مقالات دوره های قبلی همایش، به لینک ارائه شده در سمت چپ سایت مراجعه کنید.